Sjuk !!

Elias är jätte sjuk, men han är glad ! Han fick en alvedon vid klockan 3 då han hade 38.nånting. Ca 2-3 timmar senare var han kokhet och jag tempade honom då hade han 39.3 så då gav jag honom en alvedon till. Jag hoppas verkligen att det blir bättre för när jag la min kind emot hans panna brände jag mig. Inte så att man är tvungen och kyla ner men han var så varm. Nu är han lite bättre så jag tror att alvedonen hjälpte lite iaf. Han har fortfarande jobbigt att andas, han måste ha nappen när han ska somna. Men när han har nappen kan han ju inte andas igenom näsan. Jag känner mig så dålig som mamma, jag kan inte göra någonting alls !!! Fan jag önskar att jag kunde ta över hans förkylning. Jag vill inte se honom så här. Hans ögon ser så utmattad ut, alldeles glansiga. Och han kollar på mig som att "mamma varför gör du ingenting för att jag ska må bättre". Nej fyfan, detta önskar jag inga föräldrar. Man måste verkligen vara stark för att klara av något sånt här, jag vill bara grina hela tiden när jag ser honom må så dåligt. Ögonen säger allt.
Plus att jag inte mår bra heller, min hals tar kol på mig, mitt huvud smådunkar och näsan är täppt. Det är en jäkla hemsk ond cirkel jag hamnat i nu. Skitbaciller.

Sitter här just nu och lyssnar på Elias som ligger och pratar i sängen, hoppas på att han vill somna om men jag tror inte det. Jag har iaf ställt in mig på en sömnlös natt. Då känns det inte lika jobbigt när man blir väckt var 5:e minut ! Men fan jag önskar att jag hade varit rik, då hade jag anställt en nanny såna här kvällar/nätter. Inte alla, absolut inte men när man verkligen känner sig helt utmattad. Jag har ju ingen partner som kan hjälpa mig, och jag vill inte be min mamma så ofta heller då det inte är hon som har skaffat barn utan jag ! Man får ju stå sitt kast som det så snällt heter. Men det gör jag mer än gärna då Elias är solen i mitt liv, vore ingenting utan den vackra pojken :')

Hyrde en film idag också, Cops Out med Bruce Willis ! Så jääkla bra. Skrattade sjukt mycket. Till filmen vart det grillchips och cola ! Namnam som man säger till Elias ! Köpte chips enbart för att det kliar så mycket i halsen och då vill jag ha något som liksom "kliar" åt en efterssom man inte direkt kan köra ner fingrarna och klia själv ;)

Jaja, nu ska jag gå och försöka få Elias att somna om, och sen tänkte jag diska hans flaskor m.m !
Kanske hörs senare..


Min vackra pojke bara några dagar gammal <3

Postat av: Kimsan

nej det är inte lätt när de små är sjuka... har du prövat med näsdroppar, finns något som heter renässan/renässen, pipetter med koksalt och dem kan man ge hur mycket och ofta man vill, det löser upp det mesta i en liten täppt näsa! Tänkte bara som ett tips om du inte redan prövat :0).

Krya på er båda två och det kan vara jobbigt men var stark, det är oftast inte lika jobbigt för dem som vi tror! Kram

2010-12-10 @ 23:46:16
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0