Katastrofdag.

Vilken jä*la dag kan jag bara säga.

Det hela började med att jag pratade med mormor i telefon, och helt plötsligt bröts det bara. Tänkte inte så mycket mer utan jag gick och bytte blöja på Elias. Så när jag var klar försökte jag ringa mormor igen, inget svar. Ringde nog över 20 gånger innan jag ringde till morsan och frågade om vi hade en nyckel hem till mormor och så förklarade jag varför jag undrade det. Men vi hade inga nycklar så jag försökte ringa mormor föera gånger igen utan något svar. Nu började jag att få panik och jag stressklädde på Elias för att springa över till mormor. Fort som farao gick det, har aldrig sprungit så snabbt i hela mitt liv och tårarna bara sprutade ur ögonen för jag var säker på att något hemskt hade hänt. Kommer fram helt andfådd kan knappt andas, bankar på vartenda jäkla fönster som finns i lägenheten utan något svar. Jag fick ännu mera panik och började gråta ännu mer. Sprang runt på andra sidan in i porten och plingade på dörren som en besatt idiot. Ingen öppnade, och jag ropade i brevlådan utan något svar. Nu började jag verkligen bli rädd. Jag hörde att teven var på och jag tyckte mig höra rinnande vatten ifrån toaletten och då börjar tankarna rusa runt i huvudet ännu mer.

Försöker ringa på hos grannen för att fråga om jag kunde få låna deras telefon för att ringa mamma. Men ingen öppnade där. Så det slutade med att jag gråtandes och kippandes efter luft ringer 112 och får prata med en kvinna som skickar mig vidare till polisen. Kommer inte ihåg så mycket av samtalet men jag talar iaf om vilken adress det är och vilket portnummer och att hon bor på nedervåningen. Dom säger att polisen ska komma så fort som möjligt och dom frågar om mormor har en säkerhetsdörr, visste inte då men nu vet jag att hon har en.
Polisen kommer efter ca 15 minuter och dom går in och konstaterar att det var en säkerhetsdörr så då går dom till hennes bakgård och säger till mig att dom slår in ett fönster. Strax efter kommer ambulansen utrullandes med en bår och in i porten.

Jag står utanför och hyperventlierar och väntar på att dom ska komma ut och säga att mormor ligger där eller något liknande. Men tillslut så kommer poliserna ut och säger att det inte fanns någon alls i lägenheten och då börjar jag gråta ännu mer, men morsan sa att det var för att förmodligen så släpptes allt från bröstet. Så hade dom ringt glasmästaren för att dom skulle komma med ett nytt fönster och jag skulle stanna kvart och vänta in dom. Det skulle ta 30 minuter så jag tänkte att jag går runt på baksidan för att det är där mormor skulle komma. Så när jag rundar hörnet på huset så ser jag hennes gröna lilla bil köra in och parkera framför hennes staket så jag springer fram och kramar henne och säger "Jag trodde du var död mormor".

Mormor ser superförvånad ut och jag talar om att jag ringt polisen och att dom slagit sönder hennes vardagsrumsfönster och hon ser ännu mer förvånad ut. Snyggpolisen kom ut från lägenheten och kom fram och frågade mormor om det var hon som bodde där och hon svarade "Ja det gör jag" . Då talade han om att det var han som hade slagit sönder rutan. Sen så pratade mormor med dom och gick in i lägenheten och det låg glas ända ut i hallen otroligt nog.
Så vi sopade hon och jag och mamma kom också för hon hade farit från jobbet.
Och det visade sig att mormor bara hade varit och handlat. Men du ska veta att du verkligen är älskad mormor och jag hoppas du är mig tacksam då jag fixade en helt ny fönster-ruta åt dig ;)
Nej skämt åsido, men jag ska fanemej ha en nyckel utifall detta skulle hända igen vilket jag inte hoppas !!!

Så det var en del av min dag, kan ju tala om att det verkligen är tänder påväg på Elias nu också. Han tuggar intensivt på allt och den bara rinner dreggel från munnen hans och han verkar ha ont för han matvägrar och han kan inte suga ordentligt på flaskan heller. Så det blir en alvedon ikväll innan han lägger sig så att han förhoppningsvis sover lite bättre än vad han gjorde inatt ! Just nu ligger gofisen och sover i vagnen efter en helstressig dag !

Men det är verkligen superskönt att det slutade bra och att mormor mår bra och att man kan skratta åt det hela nu. För mormors min när hon fick reda på allt är obetalbar, synd att man inte fick den på bild ;)

Så kom nu ihåg mormor att jag älskar dig så in i norden mycket !
Puss och kram !



Ps. Här är mormor blogg, hon uppdaterar nog med hennes del av berättelsen senare ! :)

Postat av: mormor

Tack gumman för att du reagerade som du gjorde...fast det inte hade hänt något...men jag vet att du skulel reagera om det hade hänt något..men vi sopade glas och kunde skratta åt det hela ...gulliga poliser var det oxå...och dom hade fixat ambulans om jag hade behövt skjuts..det var ju skitbra..även om jag inte behövde den...för jag mår ju jättebra och kom ihåg att jag jobbar i morgon...kram älskar dig oxå så in i norden...pözzar och kramas

2010-11-15 @ 18:15:03
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: Emma Wahlin

Han är galet lik dig !!!

2010-11-15 @ 19:28:21
URL: http://emmawahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0