Behandlingshem.

Måste bara få skriva av mig om en sak som jag stör mig nå fruktansvärt på.

Är så less på människor som tror att det är världens grej att bo på behandlingshem. Som går från typiska mammas/pappas änglar till att verkligen göra allt för att blir skickad på hem. För att det är "coolt".
SKÄMS PÅ ER SOM GÖR SÅ !

Det är absolut inte coolt att bo på hem, inte alls, och ljuga ihop att man går på det ena till det andra och att säga att man har alkoholproblem. Vad har ni för livsuppfattning?
Förstår inte, jag skulle mer än gärna spola tillbaka tiden och ändra allt dumt jag gjort, för dom 5 åren var dom värsta i mitt liv. Att ha okända personer som skulle bestämma över en. Måste följa överdrivna regler för att få åka hem på permissioner. Att inte få träffa sin familj så ofta som man vill. Att bli stämplad resten av sitt liv för dom 5 åren då man var ung och dum.
Jag blir så jävla förbannad och vill skaka om dom och tala om vad fa* dom gör, hur allt dom ljugit ihop kommer att finnas på papper tills den dagen man dör.
Om man nu behöver hjälp så finns det så många andra saker man kan göra än att vilja komma iväg på ett behandlingshem. Psykolog, kurator, mediciner om man nu har en depression.
Nej fyfan för er.
Ni som har barn, vad ska ni säga den dagen dom blir äldre och dom frågar, mamma/pappa vart är ni på alla kort när jag var liten? Vad i hela helv*te ska ni svara då?!!!
Är det värt det? Är det värt att få den frågan för att ni ville verka "cool"?
Skulle inte tro det då.
Men är det så ni vill ha det så fine, skyll er själva sen när ni växer ur den omognaden. Och ni kommer få leva med det i resten av erat liv. Behandlingshem är till för såna som verkligen behöver hjälp. Inte såna som fejkar det. Aaaaargh, alltså det finns inga ord för hur mycket avsky jag känner gentemot er papetiska människor.

Nu har jag iaf fått mitt sagt.
Sitt inte där och klaga om några år, tänk då på att det var ni som vela detta för att det var tufft i era ögon. 

Puss Elin.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0