Project runway

Sitter just nu och kollar på project runway. Blir så sjukt galen då vissa klänningar blir så jäkla fin att man bara vill ha dom ( även fast jag inte är någon klännings-typ ). Medans andra blir så sjukt ful men juryn tycker dom är asfin. Då undrar man hur dom verkligen tänker?! Haha !
Elias har somnat i min famn 2 gånger idag, är så sjukt mysig och man bara stirrar ihjäl sig, jag kan verkligen inte sluta. Denna eviga undran över hur jag & erik har kunnat skapat något så vackert, något så oskyldigt. Överväldigande kärlek :')

Idag har vi bara tagit det lugnt min ängel och jag och jag känner hur energin är på väg tillbaka så ska snart kasta in en maskin med Elias kläder i tvättmaskin. Sen ska jag kasta in en med mina. Haha dom kommer jämt i andra hand. Men så är det, man kan inte tänka på sig själv och jag tycker att man aldrig ska sätta någon/någonting före sina barn. Tex ett klädesplagg framför mat/bostad. Enligt mig så förtjänar man inte att vara förälder då, om man inte har råd menar jag. Att man har ca 400 kronor kvar att leva på resten av månaden och istället för blöjor osv köper man en klänning? till sig själv för 299. Egoistiskt enligt mig.
Och jag har sagt att den dagen jag träffar den man som jag vill leva med ska han acceptera Elias, om han inte gör det kan han dra, hur mycket jag än skulle tycka om människan så betyder min son mer. Sådeså ;)

På lördag ska jag laga middag, så då blir det potatisgratäng och köttfärslimpa. Mums säger jag bara ! Så rackarns gott ! Fast min mammas är bannemej bäst ! Men så är det väl alltid, förutom min farmors pannkakor, vet inte hur hon gör men det är verkligen mina favoriter. Och när vi ändå talar om henne så hennes kallops (stavning?) är också riktigt god ! Hemlagat är bäst !!!

Har pratat med mormor idag också, i nästan 40 minuter pratade vi, omöjligt att få tyst på'na. Haha nej nu skojade jag bara. Men det är verkligen superskönt att man har så bra kontakt. För man ska verkligen ta vara på sin familj. Man vet aldrig när dom inte finns där längre. Hemskt och skriva men så är det, det är det enda som är garanterat här i livet. Att man någon gång går bort !

Jaja, nu ska jag kasta in en tvätt i maskinen innan min ängel vaknar.


Bild från Google.

Postat av: mormor

Hörrö du min sköna höna vem kunde inte vara tyst hehehe..jag vet en som har behoven att snacka hehehe...kramas älskar dig

2010-11-17 @ 22:04:54
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: Sandra

kan inte annat än hålla med dig, men tyvärr finns det allt för många föräldrar som prioriterar sig själv före barnen :( Hemskt!

2010-11-18 @ 10:52:00
URL: http://sandraochelias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0