En underbar dag!

Haft en sjukt bra dag!
Elias och jag och Reijo drog iväg till Jakan idag på ren impuls efterssom det var så fint väder!
Vi fikade och Reijo handlade kläder till sig själv och Elias. En sjukt fin vår jacka, en sol mössa och ett par byxor.
(bilder längre ner)
Sen fikade vi på Wayne's coffe och pratade och Elias flörtade med allt och alla charmknutten min!
Imorgon blir det förhoppningsvis en promenad, eller det blir en promenad men förhoppningsvis med fint väder. Men det såg ljust ut på nyheterna/vädret så jag hoppas dom har rätt.






(byxorna är ej med på bilderna)

På tisdag blir det öppna förskolan hoppas jag. Beror på hur jag känner mig i förkylningen. Just nu är det bara halsen som stör så jag hoppas att det går över snart. Halstabletterna och vitaminerna är iaf mina bästa vänner just nu. Alvedonen med, bra och köra på direkt i förebyggande syfte fast jag inte är ett sånt stort fan av värktabletter. Elias mår iaf bra, han ligger och sover just nu. Har varit full fart på pojken hela dagen.

Speciellt nu på kvällen, kände knappt igen min egen son hahah!

Nu har han lärt sig ännu mera saker också.
- Han kan stå i korta stunder utan att stödja sig vid något.
(han har försökt att gå då men han sätter sig på rumpan istället)
- Han klättrar utan problem.
- Han säger mamma, pappa, titta, nej, heeej och massor mer.
- Han pratar exakt hela tiden, självklart på sitt eget språk.
- Han säger till klart och tydligt när han börjar blir förbannad
*dadadadada* är hans skällsord.
- Finmotoriken är helt flawless nu, tummen och pekfingret som gäller när han ska plocka upp något och direkt till munnen.

En hel del småsaker till, han utvecklas ju varje dag mitt lilla charmtroll :') ♥

 Men men, nu blir det dom sista bestyren innan det är dags för sängen.

XOXO

 

 


Postat av: Kimsan

Jätte fin jacka!

Vad är det för ny vagn du har?

Skönt att våren äntligen kommit!

Kram

2011-04-10 @ 23:29:51
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Kimsan

Det är okej, tänkte bara fråga i alla fall!



Det är verkligen härligt med våren för då värmer solen så skönt... inte lika roligt att det är slaskigt och geggigt innan det torkar upp men det får man ta!



Jag försöker lägga upp mycket bilder, blir roligare då! Roligt att du tycker att de är vackra! Elias är väldigt fin han också!



Kram

2011-04-11 @ 11:21:11
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0