Svar på tal?

Jag fryser så sjukt mycket, men ändå så är det inte så kallt.
Mina fötter är som isbitar, jag hoppas verkligen att jag inte är på väg att bli sjuk. Har klarat mig så länge från sjukdomar nu att det skulle vara hemskt om jag vart fökyld eller nå dylikt. Ska snart klä på mig också, blir bannemej raggsockor på fötterna. Elias far just nu omkring i sin gåstol, ska snart sätta mig på golvet och busa lite med honom.

Fick ett liter svar-på-tal av bloggen jag skrev om igår.

"Jag fick betala 14 000 kr i böter pga att han inte träffade sin dotter och jag skulle fått betala ännu mer pengar om jag inte lät honom ha henne ensam. Hade jag fortfarande vägrat hade polisen kommit och tagit henne även om hon skrikit och stretat emot och tvingat henne till sin pappa."

En del av kommentaren jag fick, tycker det låter så himla sjukt. Men jag kan bara se på saken hur jag hade gjort. Och hade jag fått det scenariot upplagt för mig så hade jag dragit. Långt bort från sverige. Hade inte spelat någon roll om jag fått betala extremt med pengar i böter. Jag hade betalat det som krävts för att mitt barn inte ska få umgås med sin pappa om han är våldsam.
Har sagt det förut och sagt det igen, det är verkligen illa med hur sveriges lagar ser ut idag. Men det finns alltid andra möjligheter!



Nu tillbaka till min verklighet här, ska snart ställa mig vid spisen och koka iordning lite havregrynsgröt åt min lilla skrutt som vart 8 månader igår! Så nu är det mindre än 4 månader tills han blir 1 år. Känns som om tiden bara flyger iväg.
Hoppas alla får en bra dag så hörs vi senare.
Puss




Postat av: Linda

Det är inte lätt att vara en bra förälder. Alla kan bara göra allt man kan för sina barn. Vissa har det lättare andra har det inte fullt lika lätt. Det är som du säger, det händer så mycket sjuka saker där barn är inblandade och tyvärr kan man inte stoppa det hur gärna man än vill.

Du har lika rätt att ha en åsikt som alla andra och du sköter ditt privatliv själv och gör det du anser är bäst för dig och din son. Jag tycker du gör rätt i att skriva vad du känner även om andra inte håller med dig. Finns ingen som är perfekt!! Gör det du är bäst på.. var mamma åt din underbara Elias, var en underbar dotter, syster, barnbarn och magisk vän!! KEEP UP THE GREAT WORK!! För det vet jag att du är/gör!! Du är unik.. glöm aldrig de!!

2011-02-16 @ 12:00:24
Postat av: Mamma

Håller fullkomligt med dig gumman!

Du har all rätt att ha dina åsikter, det ha vi alla!

Och dessutom kan man kräva övervakade umgängen om det finns misstanke om olika faror för sitt/sina barn!

Säger som Linda, keep up the great work <3

2011-02-16 @ 23:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0