Att folk aldrig ger sig?!

Elias sover gott, och jag själv väntar på att Big Brother ska börja.
Hittills har Elias inte vaknat än och jag hoppas att det håller i sig! Sömn är bra både för honom och för mig!
Det vart en liten promenad idag och Elias njöt i fulla muggar, han tycker alltid att det är lika roligt att titta på allt och speciellt små hundar! Jäkligt skönt med frisk luft för en själv med, blir så himla klar i huvudet på en gång och jag känner hur energin bara strömmar igenom kroppen.

Vi var in på biblioteket en stund med då syster ville kolla på en ljudbok. Elias somnade i vagnen på vägen hem och jag och syrran satt och pratade utanför porten en bra stund. Ända tills det prompt skulle parkera en jävla bil där. Lixom är inte gäst parkeringarna nere på parkeringen till någon nytta. Bilfan stod där i ett par timmar också. Så jäkla respektlöst då samma människa ställt sig en gång tidigare bara att hon ställde sig rakt över så att man inte kunde ta sig förbi med vagnen. Nej usch, vet man inte vart man ska parkera om man ska stå en längre tid så tycker jag att man inte ska ha körkort. Jag är för hårdare straff när det gäller sådant, 5 parkeringbotar och klippt körkort!

Sen något mer som verkligen stör mig är all äcklig hundskit som kommer fram nu när snön och isen smälter. Hur svårt kan det vara att plocka upp bajset? Jag förstår att man kanske inte vill om det ligger ute på en täkt eller så men på asfaltsvägar och lekparker?! WTF, har folk ingen hänsyn här nere. En bra hundägare för mig har bajspåsar på kopplet och plockar upp skiten. Resten kan bara flyga och fara!

Elias har iaf mått mycket bättre nu ikväll, han sov en bra stund efter promenaden och var en pigg och glad kille hela kvällen. Han badade och plaskade och duschade ner mig och skrattade och busade med duschdraperiet. Sen somnade han som en stock igen efter vällingen.

Jaja, nu ska jag sätta mig framför televisionen fast först en cigg och sen får jag förhoppningsvis prata med min fru! Hoppas alla haft en underbar dag! Utom ni idioter ofcourse.

XOXO

Postat av: Sara

Jag har testat vanish pulver förut och då tyckte jag inte att det hjälpte men ska testa vanish sprayflaskan :D

2011-03-18 @ 18:56:47
URL: http://sstadin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0