Min syn på saker och ting.

Min version:

Nu får detta ta en slut en gång för alla. Jag ska berätta precis hur jag ser på den här situationen för jag är så less på all jävla smutskastning.

För det första, jag har aldrig haft någon kontakt med varken mina kusiner på mammas sida eller hennes bröder. Dom har aldrig funnits där så som mina kusiner på pappas sida gjort. Visst det kanske är dumt men jag har lärt mig att leva med den saken.
Och Thomas har inte uppmuntrat någon kontakt mellan hans barn och oss. Inte för fem ynka öre. Han har aldrig hälsat på, aldrig ringt. Jag har träffat människan 1 jävla gång under mitt liv ( då räknar jag fortfarande inte med när jag var liten ). Och det var kanske 5 minuter?!!

Och från våran sida har det varit väldigt svårt då jag aldrig haft ett nummer eller en adress för att kunna höra av mig.
Men min mamma har alltid uppmuntrat oss till att ha kontakt med vår släkt. Det är därför vi är så nära dom vi har i vårat liv. Speciellt på min pappas sida.
På sommrarna så for vi nästan upp varje år och umgicks med våra kusiner och farbröder och min kära faster. På sportlov, påsklov jullov osv.
Jag kan tacka mina föräldrar för den underbara kontakt jag har med min släkt på pappas sida och ni ska veta att jag älskar er hela högen även fast vissa betett sig väldigt konstigt.

Med det här vill jag säga att det är sorgligt att vi inte har samma kontakt med släkten på mammas sida.
Vi känner inte varandra alls. Jag kan inte säga hur någon av mina kusiner är som person, vad dom heter i mellan-namn. Deras favorit hobby osv. Tyvärr, och det är INTE min mammas eller min mormors fel. För dom försökte åtminstonde.

Nu till det resterande, jag kommer aldrig att tycka om Thomas då jag anser att han är en dålig människa. Och det har jag bildat av mina egna upplevelser och inte vad någon annan i min familj anser om honom som person.
Jag anser att han är elak då han har skrivit sådana elaka saker, saker som att min pappa inte älskat mig, inte hört av sig och inte stöttat mig under vissa perioder under mitt liv.
Det är rent ock skärt skitsnack. Jag är den enda som kan yttra sig om hur min pappa varit mot mig.

Han har skrivit att jag är dum, att jag inte har någon läsförståelse etc.
Jag anser att han lägger sig i tjaffs han inte har ett skit med att göra då hela det här började mellan mig och Camilla ( Thomas flickvän ). Men självklart skulle han lägga sig i och då eskalerade saker och ting.
Visst jag har skrivit en hel del elaka saker jag med men jag står iaf för dom och jag har bett om ursäkt men den godtogs tydligen inte då en del av parten fortsatte med sina små spydigheter och jag hakade på som vilken normal människa skulle gjort.

Men jag står för allt jag skrivit, jag skyller inte på någonting alls. Som jag anser att andra gjort.
Jag har haft mina möjligheter att skriva ut saker som skulle förstöra en hel del för en av människorna i detta men jag har inte gjort det då vi alla kom överens ( trodde jag ) om att lägga ner.
Men nej, jag slutade men inte du Thomas. Nej nej du fortsätter med dina jävla små kommentarer och jag är äckligt jävla less nu. BETE DIG SOM DEN VUXNA MÄNNISKA DU ÄR !
Det är ett sådant barnsligt beteende från din sida.
Lögner och skitsnack och du verkar gå hand i hand.

Och detta är ingen smutskastning för 5 öre utan detta är helt enkelt min uppfattning och min syn på hela den här sidan. Vad ni tror där ute får stå för er, men detta är hundra procent sanning.

MVH
Elin



Jag vill bara tacka er alla där ute som finns där för mig och min son.
Jag älskar er!


Postat av: Thomas

Hej Elin,



Jag ber härmed om ursäkt för alla skitkommentarer som jag slängt åt ditt håll, jag har fått mina slängar av sleven jag med men det lägger jag åt sidan och ska jag vara ärlig så tappade jag tråden i allt detta skit, men den jag egentligen och i ärlighetens namn varit förbannad och besviken på är min mamma och det rår ju inte du för om rätt ska vara rätt!



I det mesta du skriver har du alldeles rätt men en enda sak som jag tänker protestera över är kontakten, jag har ALDRIG och kommer ALDRIG att sätta mig emot kontakten mellan er barn(kusiner)och konstigt nog skulle nog inte ungarnas mamma ha gjort det heller! Men du säger att det aldrig funnits ett nummer eller adress och jag säger bara enkelt, det finns bara en med mitt efternamn och ungarna finns och har funnits med samma efternamn, bortsett från Kim som ju gift sig! Detta gäller ju för alla som skulle kunnat vara intresserad av att ha kontakt, men mig veterligt har inga försök gjorts!



Du behöver alls inte ens tänka på att publicera detta och jag förstår att du ser mig som en elak jävla typ för det kan jag vara då jag hamnar i "krig" (vilket jag sällan gör) Många tycker motsatsen med för den delen men dom har heller inte behövt träffa den sidan av mig!



Hur som hellst så tycker vi inte om varandra du och jag och det är det väl inte mycket att göra åt, men i alla fall jag tänker lägga det åt sidan och denna gången för gott, även jag har bättre saker som är viktigare än onödigt jäkla tjafs!



Till sist vill jag bara säga att jag fortfarande tycker du gör ett himla bra jobb med grabben och hoppas framtiden blir lika bra på den fronten som den börjat, kärleken mellan er kan man inte ta miste på!



//Thomas

2011-03-20 @ 13:17:20
URL: http://patetiskabloggen.blogg.se/
Postat av: Elin

Svar till Thomas:

Jag har aldrig känt dig och din familj och erat efternamn fick jag reda på först på facebook.

Så dålig kontakt har vi faktiskt haft.



Men tack för ursäkten.

MVH

2011-03-20 @ 15:36:17
URL: http://elinpetersens.blogg.se/
Postat av: Thomas

Tar mig friheten att kommentera igen då!



Ursäkta mig då igen men jag tror både din mor och din mormor kunnat vara behjälplig med den saken(efternamn), men som sagt gjort är gjort och ingen av oss kan göra nått åt det!



//Thomas

2011-03-20 @ 17:14:07
Postat av: Kimsan

Det enda lilla som jag också måste kommentera är just kontakten. När jag var lite så var det mamma och pappa som höll kontakten med farmor och farfar. Minns inte om vi brukade höras på telefon men jag tror att vi åt minutonde åkte och hälsade på dem en gång per år, ibland 2! Minns också att farmor, farfar och Ulrka hälsade på oss en gång och då minns jag att de hade husvagnen med sig!



När jag sen flyttade hemifrån så var det ju jag som skulle fortsätta att själv hålla kontakten!

Jag minns väldigt väl att jag för 11 år sedan tyckte det var pirrigt eftersom det var ganska länge sen jag hade pratat med både farmor och farfar, men jag letade i alla fall reda på telefonnummer till både farmor och farfar, och jag ringde! Farmor hade tyvärr inte tid att prata så länge den gången men lovade att återkomma och jag hade tagit första steget! Lite svårare var det när jag skulle få kontakt med farfar men efter många samtal så träffade jag även rätt på honom och vi pratade en stund! Minns att det var sååå härligt att höra hans röst då jag var jätte pirrig innan och visste inte om han vill ha kontakt med mig eller inte!? Men jag hade ju inget att förlora på att ringa!

Men sen har det tyvärr varit väldigt dött på den fronten, jag har inte riktigt haft tid att ta tag i det på allvar, hade tänkt åka och hälsa på farfar men väntade på rätt tillfälle, visste inte om jag skulle åka själv eller om jag skulle ta med min familj... kändes sååå himla pirrigt!



Sen många år senare när jag fick reda på att pappa och farmor bodde väldigt nära varandra i Bro och vi var och hälsade på honom så gick jag till farmors lägenhet och knackade på, ingen öppnade och jag fick reda på senare att hon tydligen hade jobbat den kvällen... men efter det så har vi i alla fall sakta men säkert hittat kontakten igen och den blev riktigt bra ett tag men nu vet jag inte riktigt vart den tagit vägen... men det får jag väl försöka ta reda på!



Dessvärre så hann jag inte träffa farfar en sista gång innan han hastigt lämnade livet här på jorden och det grämer mig otroligt mycket! Men det är ju inget att göra åt nu... men jag saknar honom väldigt mycket och tänker på honom ganska ofta!



Och apropå göra något åt... det finns inget att göra åt det som hänt och jag tänker lägga det bakom mig, vem som gjort fel och när det spelar ingen roll nu utan härifrån får vi alla som vill blicka framåt och göra det bästa för framtiden!



Chansen för mig att hälsa på er är väl ganska liten om man ser till att det är en aning krångligt då vi är så många men har jag vägarna förbi så ska jag höra av mig! Vill någon av er eller alla (du, Elias, syster, mamma och mormor) häls på så är ni varmt välkomna!



Vill inflika också om att jag bjöd både farmor och farfar på vårt bröllop och även på Jonnas dop om jag inte minns helt fel men ingen av dem kunde tyvärr komma av personliga skäl...



Kram kram



2011-03-20 @ 20:50:24
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Elin

Thomas:

Japp, men jag har inte bott hemma sen jag var nyss fyllda fjorton om ja inte missminner mig och det var då inte det första som kom upp i huvudet på mig pga av olika omständigheter jag inte tar upp här. Det jag syftade på om du kanske kan läsa igen är att ingen från er sida av släkten någonsin hörde av sig till mig.

MVH



Kim:

Samma där, jag syftar inte på eran kontakt med mormor eller morfar utan mig själv som jag skrev ett flertal gånger i inlägget ovan. Det är min syn på saken. Så kontakten du hade med mormor eller morfar har jag ingen aning om hur det var.



Och jag skrev inte detta för att göra någon arg eller ledsen utan jag vill bara att folk ska få höra min version med mina egna ord.



Kram Elin.

2011-03-20 @ 21:05:14
URL: http://elinpetersens.blogg.se/
Postat av: Kimsan

"Med det här vill jag säga att det är sorgligt att vi inte har samma kontakt med släkten på mammas sida.

Vi känner inte varandra alls. Jag kan inte säga hur någon av mina kusiner är som person, vad dom heter i mellan-namn. Deras favorit hobby osv. Tyvärr, och det är INTE min mammas eller min mormors fel. För dom försökte åtminstonde."



Det var det du skrev ovan som jag syftade på, jag tänkte mer att om jag hade haft bättre kontakt med farmor och farfar så kanske vi också hade haft bättre kontakt men det får vi ta igen nu ;0)



Förstår att du skrev ur din synvinkel och jag atr i alla fall inte illa upp..



Kram

2011-03-20 @ 21:48:29
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0