Mina åsikter.

Nu ligger min lilla älskade och sover så gott.
Han vart jätte trött efter maten så han somnade nästintill på en gång. Pratat med mormor nu på förmiddagen har jag gjort med. Förhoppningsvis blir det en promenad för oss alla 3 senare. Annars blir det bara jag och Elias då jag måste upp på Willys och handla idag. Men jag mår mycket bättre nu och det är fint väder så frisk luft skadar ju inte! Och att man rör på sig är ju bara posetivt det med. Jag vill ju inte vara stor som ett hus om några år haha!

På tal om det.
Människor jag stör mig på är sådana som sitter och smockar i sig fet mat dag efter dag. Som inte rör på sig och klagar över att dom är fet. Dom påstår sig ha prövat att gymma, olika dieter m.m. Så tillslut får dom en magsäcksoperation. Varje gång blir jag så förbannad för jag tycker inte att såna människor förtjänar en sådan dyr operation. Jag tycker inte det, inte när det finns dom som försökt med allt för att gå ner men det fungerar inte. Dom behöver en operation då det inte är hälsosamt och vara fet!
Okej om man har råd att betala operationen själv, men inte när staten betalar. Det gillar jag inte alls.
Så jag hoppas alla där ute verkligen tänker till för man kan faktiskt göra något åt saken. En timmas promenad, lite övningar hemma, gym, personlig tränare. Det finns så många knep och det är inte omöjligt att gå ner i vikt.
Nu har jag fått det sagt..

En till sak som stör mig.



Det är människor som klär sig i niqab och tycker att dom blir felbehandlad när dom inte får dom jobben dom söker. Vill bara påpeka att jag inte är rasist av något slag utan detta är bara en åsikt jag själv har.
Men som sagt, jag har sett barn skrika av rädlsa när människor klädd så här gått förbi. Barn som springer till sina föräldrar och gömmer sig bakom ryggen för att dom tror att det är spöken.
Och hade jag haft ett företag, till exempel ett dagis. Det skulle aldrig falla mig in att anställa en människa klädd i det här. Aldrig. Jag känner mig själv obekväm när jag ser människor klädd i dessa niqabs.
Sen så har man dessutom hört att karlar klär sig i sådana här med.
Sen blir jag så fundersam för jag läste häromdagen att en kvinna hade blivit arresterad och hon fick ta ett polisfoto klädd i det här. Hur tusan ska man kunna veta att det är hon för det första när man knappt ser ögonen på människorna.
Jag måste faktiskt hålla med frankrike här, jag tycker att man ska ta bort niqabs.



Ännu en sak som stör mig är att människor i detta land inte får ha sina specifika åsikter om saker och ting. Ett exempel är min mormor då. Hon skrev ett inlägg inatt och jag citerar "...vem vill leva ett  skogstamefan liv...inte jag man vill ju finnas där man kan utvecklas och ha en hög status på sitt liv...".
Tydligen tar folk åt sig på en gång men inte en enda käft tänker på att min mormor faktiskt bott i skogen i jävligt många år. Hon måste ju få kunna tycka som hon vill. Och hon vet dessutom vad hon själv vill och känner. Jag förstår henne med. Det är inte friskare luft uppåt. Det är mindre avgaser men det finns inte "ren" luft någonstans i denna värld och jag blir bara så irriterad på att människor beter sig som små jävla idioter.

Jag står på min mormors sida, jag älskar Hälsingland det gör jag. Men man kan få för mycket av det då den större delen av människor i små byar är så äckligt jävla insnöade och inte har någon speciell koll på hur världen ser ut.

Jaja, nu vart det mycket negativt i detta inlägg men jag står för allt. Skyller inte på några diagnoser.
XOXO



Postat av: Momma

Tack gumman du har koll du..skrattar...ochallt du skriver är ju helt rätt...och har man en blogg så är det ju för att uttrýcka sina åsikter och tankar...och visst jag skriver det som bara armlar in ...och visst jag har upplevt 20 år mitt i skogen..och det var den tiden och jag trivdes med det men vill man utvecklas så måste man ju kunna gå vidare och det har jag gjort...

Klart vi skall ta en härlig tur Willys idag...frisk luft har ingen dött av som man brukar säga ..pöss och kram <3<3<3

2011-03-28 @ 12:09:41
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: Kimsan

Jag var en av dem som skrev, kanske jag var den enda? I alla fall så menade jag inget illa utan ville bara som din mormor skriva min åsikt om det hela och det måste jag väl få!?



Sen vet jag inte riktigt om jag ska ta åt mig som en av idioterna som bor i en liten by på landet? Hoppas inte du menar mig i alla fall!?



ha en bra dag och jag hoppas att ni fick/får en skön promenad!

Kram kram



Ps. jag håller fullt med dig om magoperationer och det samma gäller niqab. Ds.



2011-03-28 @ 12:56:33
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Elin

Svar till Kim:



Jo visst det är självklart att du ska få ha en egen åsikt. Det är självklart, det jag menar är att folk tar åt sig av minsta lilla man skriver!



Och det var absolut inte dig jag menade i mitt inlägg! Du ska absolut inte ta åt dig av det jag skriver!



Ha en bra dag du med och promenaden var görmysig!

Kram!

2011-03-28 @ 15:46:43
URL: http://elinpetersens.blogg.se/
Postat av: Kimsan

Va bra1 Tänkte bara fråga, bättre det än att gå omkring och tro!

Mysigt med promenader, jag ser fram emot det framöver om det bara kunde sluta på blåsa så hemskt!



Kram kram

2011-03-28 @ 17:08:57
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0