Ett ofött barns dagbok.

Satt och läste på hannas blogg och såg den här, var bara tvungen att kopiera och lägga ut den jag med.



5 Oktober:
I dag började mitt liv. Mina föräldrar vet ännu inte om det, men jag finns redan till. Och jag kommer att bli en flicka. Jag skall ha ljust hår och blå ögon. Nästan allting är bestämt i alla fall, till och med att jag skall tycka om blommor.

19 Oktober: En del säger att jag ännu inte är någon verklig person, att det bara är min mor som finns till. Men jag är en verklig person, precis som även en liten brödsmula med rätta är bröd. Min mor finns till. Och jag finns till.

23 Oktober: Min mun har just börjat öppnas. Tänk bara, om ett år eller så kommer jag att kunna skratta och senare tala. Jag vet vad mitt första ord kommer att vara: MAMMA.

25 Oktober: Idag började mitt hjärta slå av sig självt. Från och med nu kommer det att slå jämnt under resten av mitt liv utan att någonsin stanna för att vila!

2 November: Jag växer en bit varje dag. Mina armar och ben börjar ta form. Men jag måste ännu vänta länge innan dessa små ben kommer att bära mig till min mors armar och innan dessa små armar kommer att plocka blommor och omfamna min far.

12 November: Små fingrar börjar bildas på mina händer. Konstigt att de är så små! Med den kommer jag att kunna smeka min mors hår.

20 November: Det var inte förrän i dag som mamma fick reda på av en läkare att jag lever här under hennes hjärta. O, hur lycklig hon måste vara! Är du lycklig mamma?

25 November: Mamma och pappa funderar nog på vad jag skall heta. Men de vet inte ens att jag är en liten flicka. Jag skulle vilja heta Anna. Jag håller redan på att bli så stor.

19 December: Mitt hår växer ut. Det är mjukt och ljust och glänsande. Jag undrar hurdant hår mamma har?

13 December: Jag har just fått min synförmåga, Det är mörkt runt om kring mig. När mamma 
för mig ut i världen, kommer den att vara full av solsken och blommor. Men vad jag önskar mer än någonting annat är att få se min mamma. 
Hur ser du ut, mamma?

24 December: Jag undrar om mamma hör det svaga ljudet från mitt hjärta? En del barn är lite sjuka när de föds. Men mitt hjärta är starkt och friskt. Det slår så jämnt: dunk, dunk, dunk - dunk. Du kommer att få en frisk liten dotter, mamma!

28 December: I dag dödade min mor mig.

Postat av: Natta

Snor den av dig.

Hoppas de är OK ?!

2011-07-21 @ 14:44:46
URL: http://mammanathalie.dinstudio.se
Postat av: caroline - blivande mamma

Jag förstår inte syftet med texten.

En abort kanske är nödvändigt i vissa fall - ev våldtäkt?



Jag tycker inte abort ska användas som prventivmedel, men de är också en sak vi har rätt till..



de är bättre att man tar bort ett barn som är oönskat, än att de får leva resten av sitt liv med att vara oönskad och oälskad av sin egna mamma.. eller??

2011-07-25 @ 16:51:02
URL: http://bebbelutten.blogg.se/
Postat av: michelle

"Jag tycker inte abort ska användas som prventivmedel, men de är också en sak vi har rätt till.."



Så vi har alltså rätt att byta ut kondomen mot abort?

Visst enstaka fall kan abort godtas, men upprepade och ist för preventivmedel?

Inte en chans att det är okej, inte i mina ögon iallafall...

2011-07-27 @ 04:33:30
Postat av: Josefin - Melwins Mamma

Jag förstår inte hur du kan lägga ut denna bara för att du fick barn av en "lycklig" händelse, tänk om du skulle bli våldtagen, eller de finns de som förgriper sig på sina egna barn, skulle du kanske vilja föda fram något som du skulle känna ångest för hela tiden?..



Jag blir så arg på sånt här, tänk om du en dag går igenom skogen och du blir misshandlad nästan till döds och våldtagen, säg då att du blir gravid! Vill du ha det barnet då?.. åååååh blir så arg!

2011-07-27 @ 10:48:03
URL: http://melwinojag.blogg.se/
Postat av: Danica

Josefin..vem är dum DU ..du har inte läst vad det står i bloggen...hon nämner inte med ett ord om våldtäcksoffer...och jag vet att hon endast tycker att det inte skall användas i premetivt syfte...och det tror jag att fler tycker för dessa som använder det som ett premetivmedel tar tid från de som är våldtäcksoffer ...DU nörd använd din den lilla hjärna du har fått och tänk till..sedan hjälper det inte hur arg du blir det är bara patetetiskt...

2011-07-27 @ 12:20:46
Postat av: michelle

Till Josefin!



Elin är inte på något sätt emot abort när det är en berättigad abort. En oberättigad abort är när man struntar i att skydda sig för att man "kan göra abort". Jag har en kamrat som gjort på det viset. Jag stöttar inte henne alls och om hon vill prata om det så ber jag henne prata med någon annan. Hon och hennes pojkvän valde att inte skydda sig för han inte kan få "upp den" med kondom. Detta slutade med flertalet aborter. Det kallar jag för abort som preventivmedel.



Tycker du att hon har rätten att ta ett kommande liv istället för att bara använda kondom?

2011-07-27 @ 18:14:40
Postat av: Självklart...

så ska man använda kondom, men man kan bli gravid trots det.

Sen är de så klart illa med tjejer som använder abort som preventivmedel.

2011-07-29 @ 11:48:03
URL: http://www.kondomkungen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0