På bättringsvägen.

Ja, jag iallefall, resten av familjen är fortfarande krasslig.
Men vi har det mysigt ändå, fast alla kanske sover lite mer än vanligt haha. Men tacka fan för alvedon säger jag bara! Annars hade jag varit däckad än tror jag.

Elias har fått en jätte jobbig hosta så jag ska på apoteket imorgon och se om det finns någon receptfri hostmedicin för små barn. Man kan ju inte direkt ge honom cocelana (stavning?) haha.
Pratat med min kära mormor idag också, tanten är fan aldrig lugn en sekund hon e, precis som Elias. Ska fan höra med na imorgon vart hon finner energin hahah.
Hon har ju köpt en vinteroverall åt Elias nu också, igår kom hon med en regnoverall "fodrad" suuuperfin kan ja lova. Ska försöka lägga upp bild så fort som möjligt bara jag hittar data sladden. Den är iaf i olika blå färger!
Passade Elias bra, lite lång i ben och armar men den fanns kardborre så man kunde spänna åt :)
Tack så mycket mormor! Du är bäst, och Elias har världens underbaraste gammel-mormor ♥



Sen till nå negativt, måste få skriva av mig. Är rikligt förbannad nu ja.
Den 26 juli lämnade jag in min telefon på lagning, är en betalande kund då jag inte hade försäkring. Så 490 betalade man vid inlämningen och resten betalar man när man kan hämta telefon.
Iaf, mannen som hjälpte mig talade om att det skulle ta upp till 2-3 veckor innan den var klar. Det kändes bra och jag gick därifrån nöjd som bara den.

Nästa dag får jag ett sms från elgiganten om att telefon nu har "landat" hos verkstaden och att jag senare skulle få mer information via sms och elgigantens egna hemsida om jag vela det.
Nu har det snart gått 1 månad och idag när jag pratade med nån brud hos elgiganten så sa hon "Verkstäderna verkar vara mer intresserad av att tjaffsa med varandra" 

HALLÅ?!! Min telefon då, har dom ens påbörjat lagningen? Fanns inget svar.
Hur länge måste jag vänta då? Fanns inget svar.

Fick reda på att den 11 augusti hade min telefon skickats till en annan verkstad då elgigantens standard inte hade dom delarna min telefon behövde och att den verkstaden dom vidarebefodrade min telefon till hade det.
När man hör det tänker man ju att "yes, nu dröjer det inte länge till".
Men när det gäller Elin så är detta så jävla typiskt..

Fick också höra att eftersom jag har en HTC så tar det oftast längre tid med delar osv, men då tycker jag att man ska få den informationen redan vid inlämning eller har jag fel?!

Det är iaf sista gången någonsin jag lämnar in något på lagning där.
Fan er.

Annars är jag lycklig, av många olika anledningar några jag inte vill skriva ut här då jag har mina aningar om vem/vilka som läser ;)

Kan berätta lite om triathlon också, var sjuuukt mycket folk och varmt och fint väder.
Det hela började med att jag och syster åkte från Bro 09.15. Vi tog oss till gärdet med tunnelbana efter robbans kära beskrivning. Det slutade med att syrran försökte hitta med hjälp av gps i luren men det gick inge vidare. Vi var helt enkelt vilse, michelle dygnade och jag hade enbart sovit 2 timmar då Elias var sjuk.
Vi vart sjukt irriterade på varandra ena sekunden och andra kunde vi skratta ihjäl oss.

Vi hittade tillbaka till tunnelbanan (tackålov) och spanade in en karta, vi tunnelbanade oss vidare någonstans och sen promenerade vi. Lyckan när man såg en massa cyklister var total, vi hade hittat hahahah!
Men promenaden bort till målet var inte nådigt, varmt och långt. Dessutom höll jag på att bli nermejad av en cyklist när jag skulle korsa vägen. (det var nog det som var mest pinsamt) haha.
Vi kom äntligen fram och då såg vi robbans mamma och hans son Simon. Så vi stod med dom och våran heja robban skylt som vi gjort kvällen innan, snyggt som fan för att vara gjord av amatörer ;)

Robban gick i mål och fick en medalj plus en sjukt snygg tröja. Vi fick en ganska svettig kram jag och syrran och jag kan bara säga att; Du är grym robban!
Tydligen ska jag med nästa år så jag får se till att träna järnet tills dess, annars skämmer jag ut mig och det har jag gjort tillräckligt under mina snart 21 år ;)

Hade iaf sjukt trevligt och tunnelbanan hem var nog det jag tyckte var roligast då jag, syster och simon och robbans mamma på ett hörn kom på en alldeles egen version av sten,sax och påse, de ni ;)
Bilderna från triathlon kommer också upp så fort jag hittat sladden och hört med robban om det är okej.

Men nu har det blivit rejält med text här, cred till dom som orkar läsa igenom allt ;)
Nu ska jag ta en cigg och sen kika lite på teve innan sängen..

"juicy & hot" ♥
XOXO




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0