Dagens roliga händelse.

Syster jag och mamma sitter på informationsmötet idag.

Vi ställer oss upp för att vi ska kolla på hur dagiset ser ut.
Ett par bakom oss kommer fram och frågar om vi är ifrån Bergsjö.
Jag svarar ja, och då berättar han att dom var från Hudiksvall.

-Efter ett tag började jag fundera på hur dom kunde veta att jag kom just därifrån, sådan stark dialekt har jag ju inte längre.
-Michelle säger att dom kanske läser min blogg eller nåt.

Blir mer och mer "rädd" och tillslut går jag fram till morsan och säger;
Mamma hur fasiken kan dom veta att jag kommer från Bergsjö.

Mamma; Jaa Elin, hur kan dom veta det *klappar mig på ryggen*

Då kommer det fram, jag har på mig en jacka jag fick från pappa där det står Bergsjö IF på.
Varav jag bryter ihop och skrattar som en dåre, syrran faller in i skrattet likaså morsan.

Hoppas vid gudarna att dom inte tror att vi är dum i huvudet eller nåt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0