Back on track baby.

Jaa, nu sitter jag här och alla sover så då tänkte jag att jag kunde skriva litegranna. Samtidigt som jag kollar på Paradise Hotel. Pinsamt jag vet. Men det är väldigt kul och se folk snacka skit om varandra bakom ryggen, men när dom har personen framför sig så är dom en helt annan människa.
Precis som här i Bro, men det finns ju människor till allt som sagt !

Idag har den julpyntats här hemma, så sjukt mysigt är det nu, bilder kommer upp imorgon !
Det är så förbaskat mysigt nu runt jul också, visst jag hatar snö och kyla men när man är inomhus i värmen med tända ljus och folk man älskar så kan livet inte bli bättre. Man måste uppskatta sånt, annars är man ingen människa tycker jag. Då är man en känslokall robot ! Det är min åsikt iaf !

Elias har prövat torsk och potatis med morötter under dom här dagarna, gick verkligen hem. Han var lite skeptisk i början när han kände lukten ( fisk har ju en väldigt spec. lukt ) men så fort han fått i sig första skeden så gapade pojken så stort att jag trodde käken hans skulle hoppa ur. Haha skämt åsido men han gillade det och det är ju huvudsaken. Han är ju inte kräsen alls min lilla pojk.
Jag har ju börjat med majs-välling nu också, det gick hem det med. Prövade att byta till nästa storlek på nappen till flaskan men det rann lite för fort, men det är ju bara att vänja honom. För det märks att han tycker att storlek 2 är för liten nu !
Imorgon blir det förmodligen Willys, det är väl inte helt hundra igen. Men jag måste köpa en massa julklapps-papper ! Och snören, det får jag bannemej inte glömma. Det är ju det som barnen gillar mest på paketen när dom är i Elias ålder.
Elias ligger och sover nu, han är så duktig min lilla prins. Sover hela nätterna utan något matmål. Hörde någonstans att barnen inte ska behöva äta nattmål efter 6 månader? eller något sånt. För dom ska ha fått tillräckligt under dagen så att dom klarar sig. Men alla barn är ju olika, Elias är ju absolut inte lik någon till sättet. Utan han har verkligen sin egen personlighet. Något han har fått från mig är ju dock mitt usla tålamod. Men det kanske växer bort.
Och snart så kryper han min lilla pojk, inte alls långt kvar nu, han har ju fått upp benen i över 2 månader nu men då har inte armarna varit med. Men nu den senaste veckan är det verkligen på gång. Snart går han väl också, han kan gå några steg om han håller i ens händer :D HAN ÄR SÅ SJUKT DUKTIG !!!!!!!! <3

Ska snart diska flaskorna och så ska jag borsta tänderna och kasta mig i sängen. Håller på att lyssna på en superbra ljudbok nu också, en bok av Michael Connelly ( stavning?! ) .. Kommer inte ihåg titeln nu självklart men den är verkligen bra ! Alla hans böcker är suverän, så det rekomenderar jag verkligen ! Elias gillar det med, har lyssnat ända sen han låg i magen så han är ju van vid ljud. Han somnar inte om det är knäpptyst, och det är ju bra ! Man kan lixom dammsuga bredvid honom utan att han gör en min. Charmtrollet mitt !

Nej nu ska jag göra det sista så att jag kan få lägga mig och slappna av i nacken innan det gör alldeles för ont. Är det samma tror jag att ja fanemej går och självdör !

Sov gott, skriver möjligtvis imorgon. Inte säkert men bilder kommer det upp iallefall :D



Ja jag vet att jag har världens finaste pojk :)

PS. Ett STORT grattis till Samona Och Robban som ska ha en liten bebis nu i sommar. Wiihooo säger jag bara :) Puss på er båda 2 ! DS.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0