Home sweet home !

Hemma igen efter en väldigt lång promenad med mormor min ! Över två timmar var vi iväg, var ju på willys också, handlade pärer, broccoli, palsternacka och morötter så nu ska här göras barnmatspure !!! Men det blir imorgon, mormor kommer förbi och hjälper mig då jag inte är så speciellt duktig när det gäller köksarbete. ( därför ska jag gifta mig med en kock, eller iaf någon som kan laga mat ordentligt haha ) .

Nu ska jag snart ställa mig ocjh laga mat som inte är svårt, makaroner och korv. Elias har precis ätit, morotspuré och hans favorit päronpuré. Köpte en till sån burk på Willys då den bara finns där. Men snart är ju killen 5 månader och då finns det lite mer fruktpureér att välja emellan så det är ju bra ! Ska nog börja med välling då också, han blir inte riktigt mätt på mjölkersättningen längre och då äter han full flaska, 265 ml ! Mammas stora kille, växer så det knakar. Nästa fredag ska vi på BVC och då ska han ta 5 månaders vaccinet ! Så ska vi väga och mäta också och jag är lika nyfiken varje gång då han är lite extrem om man säger så. Är långt över kurvan än "vanliga" bebisar :D

Nej men nu ska jag försöka få lillen att somna en stund, mat = trött !

Pusspuss ♥



Postat av: momma

Tack för en lång promenad... det var skönt men ack så trött i benen..men vi ses i morgon ..pözzaz o kramas <3<3<3<3

2010-11-09 @ 01:02:19
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0