..

♥ Dag 4 – Det här åt jag idag. ( i förrgår )

Det vart potatisgratäng och biffar och grönsaker, jag gjorde gratängen och syster hjälpte mig med biffarna. Gott som tusan vart det och det tyckte resten av familjen med ! Sen gjorde jag ett mästerverk av godispluppar !

 


♥ Dag 5 – Vad är kärlek.

Kärlek för mig är en ofattbar känsla. Det finns dock olika sorters kärlek. Tex den kärleken man känner för sitt barn, obeskrivlig kärlek ! Sen finns det den kärleken man har för sin familj, vänner och tillslut partner.
Och nu, det som jag tycker är riktig kärlek när man vågar vara sig själv i närheten av en person, inte spela någon annan. Tex, är man tillsammans med någon så har personen valt just dig, och är man kär spelar inte utseende, vikt mm någon roll. Utan man är i lag för att det ska vara så, för att parterna älskar varandra för deras personlighet. Jag älskar känslan av att vara kär, pirret i magen. När man är nervös i början. Första kyssen och det känns som om hela bröstet ska explodera av lycka, det vibrerar ända från huvudet ner till tårna. Helt underbart. Dock har jag bara upplevt den känslan 1 gång men jag vet att min själsfrände finns där ute någonstans.

Kärleken för sitt barn, det är en "överdriven" kärlek. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Men ett exempel, jag skulle kunna offra mitt liv för Elias utan att tveka. Jag kan göra allt för honom. Kan inte förklara det men kärleken är så stark, så stark att jag ibland inte vet vart man ska ta vägen någonstans. Går ej att beskriva men alla föräldrar vet vad jag pratar om :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0