Yes :D

Äntligen, haha jag är fanimej bäst ! Det tog lite över en vecka men nu så !

Elias ligger och sover nu, han har varit jätte gnölig i flera dagar nu så jag tror att det är tänderna som är på gång. Men jag kollade om han hade feber men icke, det kanske kommer när det precis är på väg att spricka upp. Har ärligt talat ingen aning om det här, men jag ska köpa hem flytande alvedon som man kan smörja på tandköttet senare när han har jätte ont ! Mitt lilla hjärta, det gör så ont i mig när jag inte kan göra något åt hans smärta. Känner mig så handlingsförlamad och otillräcklig !

Sitter och småtittar på criminal minds också, finns ju absolut ingenting och se på tv:n idag. Så jävla typiskt, men ska försöka lägga mig tidigt idag. Är lite småtrött, sover väldigt dåligt på nätterna, det beror inte på Elias för han sover som en stock, men jag ligger och vrider och vänder på mig i timtal innan jag somnar in. Så sjukt störande då jag behöver min sömn för annars blir jag en hemsk bitterfit** !

Ska ta och diska snart också, elias flaskor och tallrikar och sånt ! Är så less på detta eviga diskande nu, när jag får en lägenhet ska jag spara ihop till en förbaskad diskmaskin ! Lite lat kan man faktiskt få vara också, är väldigt aktiv annars ! Inte mycket ta det lugnt alls då min lilla skrutt inte sover så mycket på dagarna, men jag tar hellre det än vakna nätter. För det är helt underbart att han sover så bra, mellan 10-12 timmar per natt sen han var ca 2-3 veckor. Så jag har haft en fruktansvärd tur kan man säga. *peppar peppar*

Imorgon blir det kanske en långpromenad om vädret tillåter, har sett på facebook att det snöar lite här och var, jag hoppas verkligen att vi slipper skiten i år. En av anledningarna till att jag flyttade ner till Stockholm var för att slippa dom "Norrländska vintrarna". -20 till -30 grader och ibland över 1-2 meter snö. Nej fyfarao det är inget jag längtar tillbaka till ! Men sommaren i Hudiksvall finns det nog inget som slår, så underbart vackert och mysigt ! Nästa sommar ska jag och min ängel nog fara upp dit och stanna lite längre än 4 dagar ! Då är han ju lite äldre också vilket är jätte skönt ! För efterssom jag inte har den förbannade lappen än så måste man ta tåg då jag vägrar buss i 4-5 timmar ! För det första är det knappt nå utrymme på tågen för barnvagnar, extremt svårt och få upp barnvagnen för den lilla fast branta trappen dom har. Tur mor min var med mig sist så hon kunde hjälpa mig, för det var då ingen annan som erbjöd sig. Folk är inte riktigt uppfostrad här nere.

Tex om man åker buss så är det en självklarhet att man ställer sig upp för att en äldre människa ska få sitta, likadant med gravida. Men inte här nere, så total nollrespekt för folk. Allra helst om man åkeer pendeltåg med barnvagn, även fast man står längst fram och tänker gå ut först så är det folk som nästintill klättrar över vagnen istället för att låta vagnen gå av först. Tycker att sånt ska komma per automatik men det handlar väl om uppfostran och respekt och vissa har inte det.

Aja, nog med klagomål. Ska kika lite till på teve sen ska jag diska och sen kastar jag mig nog i säng !

Puss & Kram ! ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0