Lista.

Jag:

*Vilka var dina favorit kläder? Mjukiskläder och väldigt mycket tights med tunikor.
*Vad var din/dina favorit rätter? Tacopaj !
*Vad var dina/din favorit dryck? Päronsoda.
*Vad tyckte du inte om? Coca Cola.
*Var det någon favorit rätt som ändrades? Nej.
*Vad var du mest sugen på? Glass & Lakrits.
*Hade du halsbränna? Hela tiden.
*Hade du foglossning? Jag tror inte det.
*Hade du sammandragningar? Inga alls.
*Mådde du illa? Dom första 3 månaderna. 
*Vilken sovställning var bäst? Sidan med benen nästintill under hakan haha.

*När var din BF dag? 5 Juni.

*Gick du över tiden? 10 dagar.
*Hur mycket gick du upp i vikt? 25+.
*Hade du mycket vätska i kroppen? Överallt, mina händer var som monsterhänder.
*Hur var ditt psyke? Glad och pigg. 
*Gnällde/klagade du? Hela tiden efter den 7:e månaden.
*Vad trodde du det var för kön? Kände på mig att det var en pojke från första början.
*Visste du vad det var för kön? Japp från vecka 18 visste jag.
*Hur låg ditt SF mått? Precis på kurvan, förutom på slutet då det låg över.
*Var du rädd för något? Jag var livrädd för att han inte skulle skrika när han kom ut.
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Snabb helt klart !
*Hur ser du på graviditeten idag? Det var underbart, men jag saknar det inte alls. Har min ängel här !

Förlossningen:

*När började din förlossning? Klockan 6 på morgonen.
*Hur började den? Jag trodde att jag var förstoppad.
*När åkte du/ni in till förlossningen? Klockan 12 har jag för mig.
*Varför? Jag kände att jag behövde det.
*Vem/vilka åkte du in med? Mamma & Syster.
*Fick du/ni åka hem igen? Nej jag var öppen 6 cm så jag fick vara kvar :D
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Karolinska.
*Hur mycket var du öppen när ni kom in? 6 cm.
*Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Jag fick världens underbaraste pojk!
*Vilka/vilken var med under förlossningen? Mamma, syster och 2 barnmorskor.
*Tog du nått smärtstillande? Lustgas, epidural men den släppte så jag födde helt utan smärtstillande.
*Grät du? Ja det gjorde jag.
*Vad tyckte du var jobbigast? Väntan!
*Var du rädd för något? Att han inte skulle skrika.
*Hur lång tid tog det? Ca 12 timmar från början till slut.
*Hur ser du på förlossningen idag? Helt underbart !

Barnet:

*Vad blev det för kön? En pojke !
*Hur mycket vägde barnet? 4055 gram.
*Hur lång var barnet? 52 cm.
*Vad var huvudomfången? 35 cm.
*Hur mådde barnet? Han mådde hur bra som helst ! Inga komplikationer alls.


Lista tagen av: http://ebbaojag.blogg.se/


Postat av: Samantha - mamma till ebba.

Vad kul att du också svarade på frågorna! :) Alltid kul att läsa om andra.

2011-01-06 @ 19:30:00
URL: http://ebbaojag.blogg.sejag
Postat av: Sandra

Åh vilken rolig lista, kan jag tjuva den? :)

2011-01-06 @ 22:27:37
URL: http://eliasmammii.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0