Norge.

Vilken hemsk eftermiddag/kväll det var igår.
Jag gick in på min favorit tidning politisktinkorrekt och ser att en bomb smällt i Oslo. En stund senare uppdateras det med att det är någon dåre som härjar på Utøya. Skjuter hejvilt omkring sig och jag satt helt förstummad.

Gick in på flashback forum och följer andras tankar och får uppdatering av vad som sker på det viset. Det är så hemskt detta som skett och det gör verkligen ont i mig. Alla tankar till familj och anhöriga!
Sen nu så har dom konstaterat att det är 85 ungdomar som dött på Utøya.
DET ÄR SÅ SINNESSJUKT SOM DET KAN BLI!!!!!!!

Läste på flashback att en vän till en av tjejerna på Utøya hade fått ett sms där det stod, "ring inte, jag gömmer mig". Bara den meningen ger mig en stor klump i halsen. Vilken rädsla, att hoppas att ens andetag inte hörs. Man blundar och hoppas på det bästa. Sen att flera hade kastat sig ner i vattnet och simmat och att kulorna hade vinat ovanför deras huvuden. Nej fyfan.

Och denna värld sätter man barn till. Skulle inte förvåna mig om det är Sveriges tur snart.
Kärlek till alla i Norge och ni finns i mina tankar



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0