Söndag.

Idag har det varit full fart på min vackra son kan ja ju tala om.
Herregud vad spring det är i hans små ben, förstår verkligen inte vart energin kommer ifrån haha. Tycker att det är både roligt och jobbigt på samma gång, roligt för att han kan springa runt på dagis i augusti och leka med dom andra barnen, och jobbigt för att jag vill ju att han ska vara min lilla bebis ett bra tag till.

För nu är han en helt egen person, med egna viljor. Han kan skratta och prata hejvilt men känner ha för det kan han skälla och bli skit förbannad på en halv sekund. Haha likt mamma sin där kanske! Men jag försöker njuta av den här sista månaden så gott det går innan han börjar på dagis. Jag vet att han kommer att ha det bra och roligt där men jag tänker på mig själv.

Jag kommer att vara som ett vrak dom timmar han är borta från mig så jag hoppas verkligen att jag får ett jobb eller att komvux har det inriktningen jag vill gå. Träna ska jag börja med iaf, ska bli skönt! Få bort dom här sista envisa kilona man sitter på. Går nog fort ska ni se, självklart blir det före och efterbilder när jag är nöjd!

Lite om Elias då, idag så lärde han sig att klättra över spjälorna på sängen, så det blir att ta bort ena sidan på hans spjälsäng och sen ska jag kika på en växa säng i samma märke. Älskar färgen!
Just nu ligger ängeln och sover som en stock, han fick ligga och babbla i några minuter och helt plötsligt var det knäpptyst. Chockad som jag vart då han haft stora problem att somna utan att jag har suttit bredvid var ju tvungen att gå in och kika. Och mycket riktigt så sov han, så jag fortsätter på det här och hoppas att det håller i sig.

Men jag förstår ju honom också, är ju inte så lätt när vi faktiskt sover i samma rum och har gjort det sen han var nyfödd. Vi bor ju lite trångt här hemma, men förmodligen så ändras det inom en ganska så snar framtid. Hoppas  jag, Elias och jag behöver få skapa våran helt egna vardag, även fast vi båda trivs som fisken i vattnet hos min mor och syster så är det för allas bästa!

Jaja, nu ska jag dra igång en film, har för mig att den heter red riding hood. Får hoppas att den är bra.
Hoppas alla haft en bra dag så hörs vi!
Puss!


Sötnosarna :')


Postat av: sandra

Neej vad läskigt att han kan ta sig ur sängen =/ Fast ändå kul när dom lär sig något nytt =)

Puss <3

2011-07-24 @ 22:09:53
URL: http://eliasmammii.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0