Nattinlägg.

Sitter här och funderar på allt mellan himmel och jord.
Känner mig trött men ändå inte. Har alltid varit en nattmänniska, men nu fungerar det inte längre efterssom jag har min underbara pojk som inte känner för att sova hela dagarna. Avskyr denna känsla, avskyr att ligge och vrida och vända på sig i sängen i timmar innan man somnar.

Om det ändå kunde vara så att man somnar i samma sekund man lägger huvudet på kudden. Slippa alla tankar, rädslor m.m. Ljudböckerna hjälper ju litegrann men jag vill bara kunna känna mig helt lugn i kroppen när jag ligger i sängen.

En sak jag är rädd för är hur långt en människa är villig att gå för pengar. Hur människor kan skada andra människor utan att blinka. Hur människor begår mord utan att känna skuld. Ren och skär ondska, det gör mig rädd. Att inte våga gå ute ensam på kvällarna för man vet inte vilken sorts människa man kan ha oturen att stöta på.

Det är en hemsk värld vi lever i idag. Våld, krig och massförstörelse allt pga pengar, avundsjuka eller bara ren och skär girighet. Känns hemskt att man föder barn till denna värld men jag har chansen att uppfostra min son till en bra människa. En människa som kan känna kärlek, veta vad som är rätt och fel, att tala sanning. Barnen är våran chans till att göra världen bättre för vi har inte direkt gjort något speciellt bra jobb själva.

Jag är rädd för tanken på att jorden kommer gå under. Livrädd för att jag inte ska få göra allt jag vill med Elias, att inte få se honom växa upp, gifta sig och få egna barn. Jordens undergång kan ske om 5 minuter, imorgon eller om en miljon år. Själva grejen är bara att alla utsläpp, kärnkraftverk m.m inte bromsar det direkt. Man ska vara rädd om miljön för som sagt är det era barn & barnbarn osv som ska växa upp. Och vi vill ju att dom ska ha det så bra som möjligt, iaf jag.

Ett lite tråkigt inlägg det här men jag känner att jag måste få skriva av mig. För min egen skull, att få lätta på trycket jag har inombords. Det finns säkert människor där ute som känner precis som jag och som vet vad jag menar.
Men nu är det sent och jag måste få mig några timmar innan min älskade vill upp.

XOXO
Elin


Avslutar med en bild på världens vackraste pojk!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0