Skrämmande.

http://politisktinkorrekt.info/2011/03/02/papperslosa-far-ratt-till-sjukvard-och-skolgang/

Nu har regeringen kommit överens om att illegala flyktingar – med ej laglig rätt att befinna sig i landet – ska få rätt till sjuk- och hälsovård, skolgång samt att starta företag. C, FP och KD har fått statsminister Reinfeldt att gå med på kraven. Och det är du som betalar kalaset.

Jag tycker att det är skandallöst det här, människor arbetar i hela sitt liv och sitter ändå 70+ och har en skit inkomst.

Citerar en av dom som kommenterat på sidan:

"Så då är det ok om jag går till tandläkaren nu,och säger på knackig engelska, me no have papers, me get dentalcare for free,för det är väl det som detta innebär ?, inga krav ingen som behöver veta vem du är,om detta gynnar dom så kan väl vi också säga så eller hur ??, detta är ju helt sjukt, jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva något så sjukt."

Och han har rätt, kanske ska jag göra detsamma.
Nej nu tycker jag att människor ska öppna ögonen och tänka till för guds skull.
Vi är ingen nation längre utan en hjälporganisation.
Tycker du att det är rätt det här, annars stå för vad du tycker och länka vidare.
Det är inte alla som vet att denna lag nu existerar!
Tänk på dina barn då det är dom som ska växa upp i förhoppningsvis detta land.

/ Elin

Postat av: Kimsan

Elin, jag vet att du inte skrivit något denna gång och inte på flera dagar och det tycker jag är jätte bra! Men det som varit har ju inte varit så roligt... inte för någon...



Har du svarat på min kommentar? Är nyfiken ;0)

Kram kram

2011-03-19 @ 21:02:11
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0