Michelle skriver!

Jag har aldrig haft någon kontakt med släkten på mammas sida. Förutom den jag haft med mormor och morfar. Mormor har en hel vägg med foton hemma, och senast i fredags frågade jag vilka två av dom var. Det var mina kusiner!

Varför jag inte har haft kontakt med dem, beror på att ingen av oss har tagit tag i det och gjort ett försök. Ingen har haft orken. Trots att jag bodde i samma förort som Tomas ett bra tag, så träffade jag han två gånger. Den första var när mamma och jag gick över och hälsade på hos han och Milla, den andra var när jag träffade han i centrum. Jag hälsade på honom och fråga hur det var. När han sedan gick vidare frågade mina kompisar, dem bästa vännerna jag hade, varför jag börjar prata med en främling. De visste inte att jag hade släkt på mammas sida, ännu mindre att jag hade en morbror  som bodde i Bro.

Jag har inte lagt mig i denna rond av bråket, då jag och Tomas hade ett bråk när jag 15 år gammal. Det skedde över facebook och både Tomas och mormor skrev till mig. Hårda ord skrevs från både min och deras sida. Tomas som aldrig varit där för mamma skulle plötsligt ha åsikter om mammas förhållande. Han kallade mig omogen, dum och så vidare. Efter det långa bråket har jag inte pratat med honom. Han finns inte för mig! Det finns även otroligt gammla händelser som spelar en roll nu! Saker han gjort som jag vet nu! Han är inte värd min luft idag, och kommer aldrig vara det. Dock finns det en del som blir indragna i detta som jag inte har något emot. Med det menas mina kusiner och deras familjer.

Jag skapar alltid mina egna uppfattningar om människor, och har inte blivit influerad av varken mamma eller mormor. Jag har pratat med mormor i lite drygt ett halvår, för efter det bråket sa vi upp kontakten med varann. Dock har vi lagt det bakom oss, och det kunde jag ha gjort med Tomas också. Men efter allt detta som skett nu är risken att jag pratar med honom, ansikte mot ansikte, rätt minimal.

Jag har inte känt nått större behov att ha kontakt med mina kusiner på mammas sida. Det beror inte på våra föräldrar utan pga att jag inte känner dem. Och dom har aldrig försökt ta upp kontakten, inte jag heller. Det är bara Mikaela som gjorde det och det är jag glad för! Visst skulle det vara kul att ha kontakt med resterande kusiner också, men jag tror att det kommer vara rätt svårt att få det att fungera med tanke på att ingen tar tag i det. Och eftersom Tomas inte har någon syster längre, enligt honom, så gör det nog sake ännu svårare. Det sårade mamma, och ännu mer när Faster Nena kom in i bilden.

Jag har hållt mig utanför det som sker nu, förutom en kommentar.
Jag höll mig på en mogen nivå när jag förklarade att min syster är en otroligt bra mamma. Trots att Faster Nena inte tycker att hon är kababel att ta hand om ett barn när hon själv är ett. Men säg mig då, är det inte en till i kusinskaran som fick barn när hon var ung. Hon hade som tur var en partner i det hela, tillskillnad från min syster! Trots att hon inte har någon partner så klarar hon av att vara en mamma!

Jag tycker det är otroligt starkt av alla dem som fått barn när de var unga!

Varför jag nu väljer att skriva detta är för att jag lessnat så otroligt på alla som känner Tomas. Ni dömer ut människor med bara den ena versionen. Det är fel! Ni kanske känner Tomas bra men hur bra egentligen. Vet ni vad han gjort mot oss? Vad han sagt, ordagrant? Det tror jag inte för då skulle ni haft lite förståelse till att vi inte har kontakt, och att vi inte bryr oss om varann.

Hoppas jag inte upprört någon eller kränkt någon genom att skriva ner mina åsikter.

Mvh

Michelle Petersen

Postat av: Kimsan

Fint skrivet Michlle!

Jag är ju en av dina kusiner som du inte känner och ja vi har inte gjort så mycket varken du eller jag för att försöka få till kontakten... jag började dock med att få kontakt med farmor (din mormor)för att sedan försöka få kontakt med både dig och Elin, eran mamma också förstås!

Det här med alla bråk kors och tvärs är jobbigt, och det börjar oftast med något litet som blir uppblåst till en enorm ballong och jag kan inte uttala mig något speciellt om det som varit och om vad som sagts men klart är det i alla fall att det varit hårda ord från alla håll!



I alla fall, det jag vill komma till är att jag gärna skulle vilja ha kontakt även med sig! Vi är ju trots allt kusiner och även om våra föräldrar bråkar så ska ju inte det stoppa om vi vill ha kontakt! Eller vad tycker du?



Kram kram, till både dig och Elin!

2011-03-20 @ 19:45:54
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0